Na samom početku ovog posta, pitanje:

KAKO SE ZOVE POBEDNIČKA PESMA EVROVIZIJE 2014?

Tako sam i mislio, nemate pojma, kao što nemam ni ja…morao sam da proguglam “ESC 2014 WINNER” i dok ovo pišem sam zaboravio da je ime pesme “Rise like a Phoenix”.

 

[starlist]

Okačite Končitu na svoj sajt, i eto para od klikova.

Stavite Končitu na naslovnu stranu novina uz moćan naslov, i rasprodat tiraž.

Napravite zajebanciju za Končitom, i eto virala ili sudske tužbe.

[/starlist]

 

Na moju žalost, ovaj sajt je pravi primer promašene ekonomije – plaćam domen i hosting, a nemam nikakvu zaradu od njega. Ni Končita mi neće doneti novac, pa mogu da hvalim i kritikujem.

Večeras mi došlo da budem ozbiljan, pa ću početi statusom sa Fejsbuka koji sam ostavio nakon finalne večeri Eurosonga:

Pobednik Evrovizije je marketing, tiraži i klikovi. Bilo koja druga pesma ne bi izazvala ni stoti deo ovoga. Dobrodošli u eru senzacionalizma. (11. maj, moj privatni fejsbuk profil)

Broj komentara na portalima samo sat vremena posle proglašenja pobednika bio je neverovatan. Sutradan sam u gradu video veliki broj ljudi koji drže otvorene novine i čitaju vesti o Končiti…urednici zadovoljni jer imaju visoke tiraže, portali klikove, a vlasnici pare. Država poreze. I svi zaradili. Končita donela milione.

Kockice su se tako lepo okrenule u korist Austrije i njihovog predstavnika, i svi imaju korist od pobede. Nije tu pobedila tolerancija, naprotiv.

Ako ćemo diskutovati o muzičkoj strani pobedničke kompozicije, mogli bismo u nedogled da pričamo, i nećemo doći do zaključka. Moje mišljenje je da je bilo boljih pesama, ali o tome drugom prilikom. Ovde želim da se raspravlja o drugoj stvari:

Koji bi drugi učesnik pobedom doneo ovoliko tekstova (pa čak i ovaj), naslovnih strana u štampi i zajebancija? Pa, čak i da su Britanci poslali Adel da peva, ne bi bilo toliko reakcija? Zašto? Zato što je medijski i senzacionalistički potrošena. A da je pesmu dotične Končite pevao npr. Sergej Ćetković, ostvario bi verovatno isti plasman kao što je i ostvario. Ili ne bi?

Upravo je Končita ono što želimo da gledamo. Jer, bar danas postoji mogućnost izbora – kablovski operateri nude u najjeftinijem paketu preko 50 kanala. Internet je beskonačan, ne moramo da čitate o njoj ako ne želimo, a pogotovu ne moramo da komentarišemo. A najviše nas zanima šta će drugi da kažu o najaktuelnijoj vesti u Evropi – Končiti.

I biće aktuelna sve dok se ne pojavi nešto senzacionalnije, dok se ne potroši, dok neko ne pošalje veću atrakciju, nešto što će doneti nove reakcije, podeliti ljude na crno i belo, levo i desno…

…jer, ovo je era senzacionalizma.