Marketinške aktivnosti se često svesno ili nesvesno tumače kao trošak. Još češće se oglašavanje naziva marketingom. Međutim, između ta dva pojma ne stoji znak jednakosti. Oglašavanje je samo deo (svakako jako važan) marketinga. Ako bismo marketing posmatrali kao tepsiju bureka, oglašavanje bi bilo jedno parče. Ako bismo posmatrali kao vreću novca, oglašavanje bi bilo najveći deo te vreće, jer je svakako najznačajniji deo marketinškog budžeta – oglašavanje. Pravljenje marketinškog plana i nastupa je dug proces, koji, da bi imao efekta, zahteva što više ulaznih podataka, istraživanja…
Zamislite da je marketing bukvalno sve što jedna kompanija radi za sve one koji ne rade u njoj. To je sistematično planiranje, implementacija, kontrola/nadzor poslovnih (a slobodno mogu reći i neposlovnih) aktivnosti koje imaju za cilj da spoje prodavca i kupca, a u cilju razmene dobara/usluga/novca.
Često je najteži korak imati jasnu sliku o sebi i svojim eventualnim propustima, nego analizirati konkurenciju.
Za Vas sam pripremio jedan upitnik koji treba da popunite kako bih Vam uradio besplatnu analizu marketinškog nastupa i dao nekoliko predloga šta treba da uradite u budućnosti da bi marketing postao investicija, a ne trošak.