The emotent would be the God!

Tek što smo na seminarima tokom 2015. i 2016. diskutovali o Storyselling-u, vreme je da pričamo o EMOTENTU.

Ali, pre svega, šta je to content (na srpskom, sadržaj)? Prečesto čujem u marketingu (tradicionalnom, digitalnom, političkom), na radiju, televiziji, online panelima, predavanjima, pa čak i kada sam u WC: “CONTENT IS THE KING” – “KONTENT JE NAJVAŽNIJI”. Da sam ubacio po 10 dinara u kasicu svaki put kada bih čuo takvu ili sličnu rečenicu, sada bih razmišljao o kupovini jednog dobrog automobila.

Naravno da je sadržaj najbitniji. Ali, složićemo se da sadržaj može biti i dobar i loš. Evo, ne znam da li da ga nazivam kontent, content ili sadržaj…koristiću šta mi prvo padne na pamet do kraja misli.

Content marketing daje dodatnu vrednost proizvodu, poboljšava rangiranje sajta na pretraživačima, a na kraju, povećava prodaju. Content u medijima daje veću slušanost/gledanost/čitanost. Međutim, to je u teoriji. Da li je tako u praksi?

Ne bih rekao. Živimo u brzom svetu, pa često i nemamo vremena za preopširan sadržaj, koliko god on dobar bio.

Daj mi jasnu, kratku, direktnu poruku! Prepoznaj potrebu (klijenta, korisnika, sagovornika, gledaoca, slušaoca)!

To su uglavnom rečenice koje sam čuo tokom dugogodišnje prakse u medijskom/marketing i digitalnom svetu. Ali, u ovom iznad ima, pored sadržaja, vrlo često još jedna varijabla: POTREBA.

Danas se podrazumeva da morate imati sadržaj. Ako prepoznam/pogodim Vašu potrebu, i kvalitetnim sadržajem plasiram uslugu/proizvod, šta će najviše uticati Vašu odluku? Emocije. Ljudi su emotivna bića. Pisao sam ranije na tu temu.

Nedavno sam video fantastičan podatak da svakodnevno, samo preko mobilnih uređaja (telefoni, tableti, laptopovi), dolazimo u kontakt sa preko 150 reklamnih poruka. A gde su ostali nosioci reklamnih poruka (Radio, TV, Bilbordi, Print,…)? Našu pažnju privlače sa svih strana, sve vreme dok smo budni. Često i sanjamo poruke. Ali pamtimo ne one koje imaju dobar sadržaj, već one koje izazovu jaku emociju. Jaku emociju ne može izazvati loš sadržaj. Dobar sadržaj ne mora izazvati emociju. Dobar sadržaj često može biti preopširan, nekada i dosadan, često nezanimljiv…jedan od najboljih primera je obrazovni sistem. Deca, koja znanje upijaju kao sunđer vodu, daleko brže i bolje to rade ako im je gradivo predstavljeno na kratak, zabavan način, da ih zainteresuje, da im izazove emocije.

Način na koji pristupamo sadržaju je od neprocenjive važnosti.

Ubedljiva, relevantna i kvalitetna priča, koja zalazi u emocije (i pozitivne i negativne), stvara vezu između proizvoda/usluge sa jedne, i korisnika/klijenta sa druge strane je jednom rečju, EMOTENT. Emocije se osete, one se ne mogu izmeriti, ali sadržaju mogu doneti odlučujuć poen.

Upravo ta veza je jako bitna za sve. Najviše za marketare. Ako koristite emocije u pričanju priče (storytelling), a brend ostavite za sam kraj, postoji velika opasnost da ljudi zapamte priču, ne i brend.

I moraću, na kraju, da Vas razočaram. Fraza, za koju se misli (priznajem i sam sam tako smatrao) da su smislili digitalni marketari i medijski konsultanti, “Content is the king”, upotrebljavao je istoričar Vajat Tilbi, još 1914. Ne bi me iznenadilo da se dubljim istraživanjima ne bi stiglo i do daleke istorije.

Zato, ako je content “THE KING”, onda je EMOTENT “THE GOD”!

Naravno, kao i uvek, voleo bih da pročitam Vaše komentare – ostavite ih ispod, ili me kontaktirajte preko kontakt stranice.

Za sam kraj, evo primera jedne reklame koja ima fantastičan EMOTENT. Na istraživanjima, pokazalo se, da ova reklama daje 36% veću pažnju i 44% veću dopadljivost od proseka za reklame za igračke. Sadržaj i emocije ovde “gađaju” kako starije, tako i mlađe. Reklama donosi jasnu, emotivnu poruku, i za kratko vreme je postala viralna na svetskom nivou. Mogla bi se analizirati na mnogo nivoa, i teško da bismo mogli da nađemo i jednu zamerku.