Doktor. Hirurg. Marketing?

Bukvalno. Sve to!

 

 

Sajmon  Bramal (Simon Bramhall, 53) je jedan od najvećih stručnjaka abdominalne hirurgije. Preko 12 godina vrlo uspešno radi transplantacije jetre, u birmingemskoj bolnici “Kraljica Elizabeta”. Upravo on je uradio i jubilarnu, za tu bolnicu, 4000. transplantaciju jetre.

Na prvi pogled, jedan svetski priznat stručnjak, sa fantastičnim rezultatima, a moglo bi se reći i pionir medicinskog, odnosno, hirurškog marektinga.

Doktor Bramal će se 11. decembra naći na sudu zbog verovatno najvećeg marketinškog poteza u istoriji hirurgije – optužen je da je brendirao jetre koje je transplantirao, čime se smatra da je naneo teške telesne povrede tokom operacija.

Tokom februara i avgusta 2013. tokom, treba napomenuti, uspešnih transplantacija, dr Bramal je koristeći argon (gas koji se koristi tokom transplantacije da zaustavi krvarenja) urezao na režnjeve svoje inicijale, “SB”.

Ovaj “brending” je otkriven potpuno slučajno, pošto je jednom pacijentu bila potrebna intervencija, a doktor Bramal nije bio u mogućnosti da obavi operaciju. Njegov kolega je na zameni, tokom intervencije, uočio nešto što je dr Sajmonu donelo trenutnu suspenziju – inicijale “SB”.

Doktor odbija tvrdnje da je naneo teške telesne povrede, i navodi da ti ožiljci (SB) vremenom potpuno nestanu.

Bolnica sumnja da je dr Bramal na taj način “brendirao” stotine pacijenata. Nesumnjivo je da je brendiranjem prekršio brojne bolničke procedure, zatim nije informisao pacijente da će im brendirati jetre, ali činjenica je da on nikoga tim brendiranjem nije suštinski povredio.

Od kako je suspendovan, postao poznat, stotine pacijenata (zdravih, sa potpunim oporavkom) se javilo bolnici, za koje se sumnja da su im jetre brendirane sa istim zahtevom.

Mislite da ga tuže?

Pacijentkinja sa “brendiranom” jetrom, Trejsi Skriven, nije tužila doktora, već je insistirala da ga vrate na posao, kako bi mogao da spasi još mnogo života. Ona je imala automuni hepatitis, i transplantacijom, dr Bramal joj je spasao život.

  • Pa šta ako se potpisivao? Čovek spašava živote!
Ovo je jedan klasičan primer stavljanja forme iznad suštine u izuzetno uređenom društvu, gde se vanserijski stručnjak, koji doslovno spašava živote, stavlja sa strane, mimo apela ogromne većine pacijenata. Samo zato što ima smisla i za marketing. I kada biste, spletom nesrećnih slučaja, bili primorani da idete na transplantaciju, koga biste izabrali, nekog ko će možda uspešno uraditi svoj posao “by the book”, a možda i ne, ili biste tražili hirurga koji će vam “brendirati” organ?

Za dalje čitanje o marketingu/oglašavanju, predlažem da pročitate otvoreno pismo oglašivačima.